قهوه

کمکس یک روش محبوب دم کردن قهوه با اصالتی آلمانی است. در واقع این روش که توسط یک شیمیدان آلمانی ابداع و دستگاه آن طراحی شد یک روش کامل دم‌آوری قهوه است که در آن قسمت بیشتر خواص قهوه خفظ می‌شود و به همین دلیل هم طعم قهوه کمکس یک طعم تقریبا کامل است. در واقع دم کردن قهوه با این روش یک قهوه کامل و خوش طعم به ما می‌دهد. اما طرز تهیه قهوه با روش کمکس به چه صورت است و دمای آب و اندازه آسیاب قهوه باید چه مقدار باشد؟ روش دم‌آوری و طرز تهیه قهوه دمی با دستگاه کمکس و سایر جزییات این روش را در مجله قهوه ست بخوانید.

 

طرز تهیه قهوه دمی با دستگاه قهوه‌ساز کمکس

در قدم اول برای دم‌آوری قهوه با دستگاه قهوه‌ساز کمکس پیشنهاد ما استفاده از کتری مخصوص ( gooseneck ) است. همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید داشتن گردن باریک قدرت کنترل بیشتری برای میزان آب ریخته شده و محل ریختن آب برای استفاده کننده دارد.

در مورد میزان برشتگی، اندازه آسیب دانه‌های قهوه و دمای آب مناسب توصیه می‌کنیم از دانه‌های قهوه ملایم تا متوسط برشته شده استفاده کنید .البته با توجه به ذائقه خود می توانید هر نوع قهوه‌ای را استفاده کنید چه برشته ملایم چه برشته زیاد . برای کسب بهترین نتیجه در زمان دم کردن دانه‌های قهوه را آسیاب کنید و درجه آسیاب مناسب متوسط به سمت درشت ( Medium  Coarse ) است.

در این روش دم‌آوری قهوه نسبت قهوه به آب چیزی در حدود هجده تا بیست گرم قهوه برای سیصد گرم آب است. البته با توجه به نوع قهوه و درجه برشته شدن متغیر است. برای حصول نتیجه خوب به آب در حدود 93 درجه سانتی‌گراد نیاز است برای این منظور آب را به نقطه جوش برسانید و به مدت سی ثانیه آن را از شعله بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ